Coaching is zowel een losstaande activiteit van een salespirator als een onderdeel van het proces om sales en inspiratie duurzaam te verbeteren en verhogen.
Coaching als versterkings activiteit om salesprofessionals, salesmanagers en directie te begeleiden in het proces van nieuwe of aangescherpte salesprocessen, systemen is een voorname activiteit. Coaching draagt bij aan de verankering van gedragsverandering bij mensen. Feitelijk veranderen wij niet gedrag maar helpen wij mensen patronen doorbreken. Dus gedrag dat niet zinvol is wordt vervangen door nieuw gedrag dat wel werkt.
Coaching als onderdeel van het proces is de constante herhaling en versterking van nieuwe inzichten, vaardigheden en gedrag. Alleen op die wijze is het namelijk duurzaam en blijvend.
Give a man a fish, you feed him for a day. Teach a man to fish, you feed him for life!
Salespirators geloven erin zo snel mogeliijk de mensen en organisatie zelfredzaam en krachtig te maken en onafhankelijk van externe partijen. Salesmanagers, sales directors en andere managers die groepen van mensen leiden en coachen, zijn erbij gebaat om coachingvaardigheden te leren zodat zij het proces kunnen voortzetten.
Een verkoper kan door diverse oorzaken, minder presteren. Een verkoopleider kan moeite hebben om hhet beste uit zijn team te halen of uit bepaalde individuele verkopers. Met een persoonlijk coachingstraject en aandacht kan er een doorbraak worden gecreeerd waardoor prestaties en plezier op het gewenste niveau komen.
Coaching start altijd met een persoonlijke kennismaking omdat de ‘connectie’ tussen jou en de coach zo belangrijk is. De basis is wederzijds respect, veiligheid en vooral vertrouwen.
Na de persoonlijke kennismaking maak je met de coach een heldere afspraak over het coachingstraject en stel je samen in overleg een coachingsplan op. Gedurende het hele coachingstraject worden in alle fasen geëvalueerd en besproken of het traject verloopt in lijn met de doelstellingen en verwachtingen.